Çağdaş eğitimin içeriği ve programları, tüm ilgililerin (işverenler, sendikalar, meslek
kuruluşları, öğrenciler vb.) işbirliğiyle saptanmalıdır. Mühendislik eğitiminde TMMOB ve bağlı
odaları, eğitim süreci içinde doğrudan yer almalı, ders programları ve benzeri geliştirme
programları oluşturulurken, meslek odaları ile mutlaka temas sağlanmalıdır.
Üniversiteler sadece eğitim-öğretim yapan kurumlar olmaktan çıkarılmalı, bilim ve teknoloji
alanlarında yaratıcı ve üretken olmaya zorlanmalıdır. Araştırmacı yanı belirgin mühendisler
yetiştirilerek, ülkenin teknolojik parkına katkı yapılmalıdır. Eğitim kurumlarında verilen eğitimin
zaman içinde atıl bilgi haline gelmesi ve yetersiz kalmasının önüne geçilmesi için, yaşam boyu
öğrenmenin gerekli olduğu bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi öğrencilere
kazandırılmalıdır.
Bu amaçla sürekli meslek içi eğitim merkezleri kurulmalı ve desteklenmelidir.
Meslek içi eğitimin önemli bir bileşeni olarak mesleki deneyimlerin derlenmesi, aktarılması ve
paylaşılması meslek hayatlarını sürdüren mühendislere faydası olduğu kadar, eğitimini sürdüren
mühendis adayları için de eğitici ve öğretici olmalıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder