19 Haziran 2013 Çarşamba

Mühendislik eğitiminde, öğrencilerin sanayide alacakları görevler için hazırlanmaları

Mühendislik eğitiminde, öğrencilerin sanayide alacakları görevler için hazırlanmaları
yönünden sadece teorik eğitim yeterli görülmemeli, pratik eğitime de gereken önem verilmelidir.
Özellikle mühendislik öğreniminin son yılında, öğrenciye sahip olduğu temel bilimler ve
mühendislik bilimlerinden ileride nasıl yararlanacağı öğretilmelidir.


Ders planlarında; temel bilim, mühendislik bilimleri ve teknoloji derslerinin ve teknik dışı
derslerin yüzdelerinin iyi ayarlanması gerekmektedir. Ders programları, tüm dünyadaki
gelişmelere uyum sağlamalı, ne öğrenciyi yıldıracak kadar ağır, ne de öğrencinin vaktinin boş
geçmesine yol açacak kadar hafif olmalıdır. Öte yandan, program içindeki ders gruplarının
dağılımı da dengeli olmalı, öğrencilere seçmeli ders imkanı tanınmalıdır. Etkin ve başarılı bir
öğretim için ders planlarının uygunluğu yeterli değildir. Çünkü nelerin öğretilmesi gerektiği
kadar, hatta daha da önemlisi nasıl öğretilmesi gerektiği, yani öğretim yöntemi önem
taşımaktadır.


Mühendislikteki disiplinlerarası sorunların sosyal, ekonomik, çevresel vb. yönleri açıklığa
kavuşturularak, öğrenci gözünde sosyo-ekonomik konuların mühendislik ile olan ilişkisinin
belirlenmesi istenmektedir. Böylece, lisans eğitiminde öğrenciye disiplinlerarası bir düşünce
yeteneğinin kazandırılması için, öğrenci haberleşme ve ekip çalışmasına alıştırılarak, sistem
düşüncesine yöneltilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder