Üniversite-sanayi işbirliği geliştirilerek, sanayinin üniversiteye araştırma ve tasarım
projeleri getirmesi sağlanmalıdır.
Mühendislik eğitiminde uygulanacak politikaların tespiti için toplumun çeşitli
kesimlerinin temsil edildiği konseyler oluşturulmalı ve alınan kararlara göre eğitim
politikaları gerçekleştirilmelidir.
Mühendislik fakültelerinin eğitim programları, mezun olacak öğrenciden beklenen
görevleri kapsayacak biçimde hazırlanmış olmalıdır. Eğitim programlarındaki amaçlar
ve hedefler, eğitimde bulunması gereken özellikleri de belirleyecektir.
Dünyanın pek çok yerinde, mühendislik eğitiminde uygulanan dört yıllık sürenin
yetersiz olduğu, eğitimin en az bir yıl daha uzatılması fikri ortaya atılmaktadır. Özellikle
sayısal alandaki hızlı gelişmeler bu görüşü desteklemektedir. Bir çözüm olarak,
üniversitenin ilk yıllarında okutulan temel bilim derslerinin orta öğretime kaydırılması
düşünülebilir[VI].
Mühendislik programlarının belirtilen amaçlara uygun nitelikte olduğunun
belirlenmesinde üniversite dışı bağımsız bir değerlendirme kurumundan yararlanılması,
başta A.B.D. olmak üzere çeşitli ülkelerde başvurulan bir yoldur. İleride Türkiye ’deki
bütün mühendislik programlarının ABET değerlendirmesine alınması planlanmalıdır.
Böylelikle bir yandan fakültenin eğitim programında yapılan veya yapılması öngörülen
7
yeniliklerin gerçekleştirilmesine destek sağlanmış olur. Diğer yandan da A.B.D. ve
Avrupa ’da hızla yaygınlaşmakta olan küresel akreditasyon etkinliklerine uyum
sağlanması hedeflenmiş olur. Akreditasyon etkinliklerinin diğer yararları ise ulusal bir
akreditasyon sisteminin kurulmasında çok önemli olan deneyimin kazanılması ve
mezunların böyle bir kurumun mezunu olarak uluslararası arenada ayrıcalıklı bir
konuma kavuşmalarıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder