19 Haziran 2013 Çarşamba
Yurdumuzdaki bütün eğitim programları sürekli bir değişim içindedir
Yurdumuzdaki bütün eğitim programları sürekli bir değişim içindedir ve
değişikliklerin başarı derecesini ölçecek zamana ulaşmadan başka değişiklikler
yapılmaktadır. Bu durumda yapılan düzenlemeler beklenen iyi sonuçları
verememektedir.
Maalesef fakültelerimizde hem öğrenci, hem de bazı öğretim üyeleri tarafından
temel bilimlere gereken önem verilmemektedir. Orta öğretimden sadece test yöntemleri
ile çözüm öğrenerek gelen öğrenci, temel bilimlerde başarı gösterememektedir. Öğretim
üyelerinin başarı oranını yüksek tutma düşüncesi sonucunda gerekli temel bilgilere
sahip olmayan öğrenciler de başarılı görülmektedir. Öğrenci, bol problem çözümü
isteyerek ezberciliğe ve kalıpçılığa dayalı öğretim alışkanlığını sürdürmeye çalışmakta,
öğretim üyeleri de buna karşı direnç göstermemektedir.
Öğrencilerin çoğu, tembel öğrenciyi ödüllendiren afları görerek, nasılsa mezun
olurum düşüncesine kapılmakta ve eğer derse girerlerse derste verilenle, girmezlerse
arkadaşının ders notlarının fotokopisi ile yetinmektedir. Ders kitabını yeterince
çalışmayan öğrenciler biraz değiştirilerek sorulan soruları bile yapamamakta ve
başarısız olmaktadırlar.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder