19 Haziran 2013 Çarşamba

Öncelikle mühendislik eğitimi ile ilgili hedefler belirlenmelidir



Öncelikle mühendislik eğitimi ile ilgili hedefler belirlenmelidir. Çağdaş ülkeler
düzeyine ulaşma, teknolojiyi satın almaktan değil üretmekten geçtiğine göre, bunun
gereği yapılarak önceki bölümde sayılan olumsuz koşulları azaltıcı önlemler alınmalıdır.
Milyonlarca gencin üniversite kapılarında beklediği ülkemizde yeni üniversite,
fakülte veya bölümlerden, önce mevcut olanların kalitesini artırıcı çalışmalar yapılmalı;
daha sonra gerekli ön çalışma sonucunda gerçek anlamda alt yapısı sağlanabilen yeni
birimler açılmalıdır.


Orta öğretimdeki gibi sürekli hale getirilen ve eğitimi olumsuz yönde etkileyen
öğrenci affı konusunun çözümü için dikkatlice belirlenen kurallar koymalıdır.
Üniversitelerimizdeki öğretim elemanı sayısını koruyabilmek ve artırabilmek için,
başarılı mezunların akademik yaşamı tercih etmeleri sağlanmalıdır. Bunun için, özel
sektörde ya da yurtdışında kolaylıkla iş imkanı olan bölümlere diğer bölümlerden farklı,
özendirici ekonomik önlemler getirilmelidir.


Taşra üniversitelerine ön yargı ile değil, somut kıstaslarla yaklaşılmalı ve
potansiyelleri değerlendirilmelidir.

Mühendislik eğitiminde öğrencilerin sanayide alacakları görevler için hazırlanmaları
yönünden sadece teorik eğitim yeterli görülmemeli, pratik eğitime de gereken önem
verilmelidir. Yaz dönemlerinde yapılan stajlar daha ciddi tutularak, amacına ulaşması
sağlanmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder