pazarlamanın belirli
faaliyetleri kapsayan bir süreç olduğuna ve bugünkü konumuna gelinceye kadar
hangi değişiklikleri geçirdiğine değinildi. Pazarlama faaliyetleri birçok
değişkenin etkisi altında yürütülür. Bu değişkenlerden işletme yönetiminin
denetimi altında bulunanlara "pazarlama karması-4P", yönetimin
denetleyemediği değişkenler ise "pazarlamanın çevre koşulları" olarak
adlandırılır.
Pazarlama karması değişkenleri ile çevre faktörlerinin bir arada
düşünülmesi işletmeyi pazarlama sistemi olarak ele almamızı gerektirir.
İşletmeler faaliyette bulunacakları pazarlar hakkında bilgiye ihtiyaç duyarlar.
Bu tür bilgileri elde etmek için pazarlama bilgi sisteminden ve pazarlama
araştırmasından yararlanırlar. Tüketicilerin satın alma davranışları,
bireylerin bir ürünü satın almalarında ve kullanmaları sırasında düşündükleri
üzerinde durur. Pazarlama faaliyetlerinin başarısı, tüketicilerin satın alma
davranışlarının anlaşılmasına ve analiz edilmesine bağlıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder