19 Haziran 2013 Çarşamba

Öğretimin amacının bilgi aktarmak değil, öğrenciye sorunu anlatma





Öğretimin amacının bilgi aktarmak değil, öğrenciye sorunu anlama (durum muhakemesi,
analiz ve sentez yapabilme, öğrendiğini uygulama, sonuçları değerlendirme) gücünü
kazandırmak olduğu hiç bir zaman dikkatten kaçmamalıdır.

Öğrencinin analitik düşünme yeteneğini pratik problemlerin ve projelerin geliştirdiği dikkate
alınarak, öğretim üyesinin ders anlatmanın yanında, yapıcı bir sonuca ulaşmak amacı ile
hazırladığı problemlerin çözümünde öğrenciye yol göstermesi ve onun çalışmasını eleştiren bir
unsur olması önerilmektedir.

Seminerlerle birlikte simülasyon, rol alma, tartışma ve örnek olay gibi grup çalışmaları,
geleceğin mühendisinin muhakeme ve karar verme yeteneklerini geliştiren yöntemlerdir.
Deneyimler, grup içinde bulunmanın, aynı formasyona sahip olmayan öğrencilerde bile,
konuların anlaşılmasını kolaylaştırdığını göstermiştir.

Mühendislik uygulamasının temel unsurları (sentez ve tasarım) ile basit tasarım çalışmaları,
mühendislik eğitiminin erken aşamalarına konulmalıdır. Ayrıca öğrenciler erken zamanda ekip
çalışmasına başlamalıdırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder