İşin gerekleri = Personelin
nitelikleri
Bu eşitliğin en az hata payı ile sağlanamaması, yanlış kişilerin işe alındığı
anlamına gelir. Personel seçiminin başarı göstergesi, yeni alınan personelin en
kısa sürede beklenen performans düzeyine gelmesidir. İşe alma iki aşamalı bir
işlevdir. Bu aşamalar iş gören bulma ve seçmedir. İşletmelerde iki farklı
eğitimden söz edilebilir. Birincisi, işletmeye yeni alınan personelin işe ve
işletmeye alıştırılmasına yönelik çalışmalardır. Bu çalışmalar işe alıştırma
(oryantasyon) kapsamında ele alınır.
Diğeri ise eski personelin daha üretken olmasını hedefleyen eğitim
faaliyetleridir. Performans değerleme başka bir adla personel değerleme,
personelin işinde gösterdiği başarı derecesinin, yaptığı işin gereklerine göre
saptanmasıdır. Performans değerleme başarılı ve başarısız personeli biri
birinden ayırmak amacıyla yapılır
Pazarlama İlkeleri
Günümüz iş hayatında pazarlama; kendine özgü prensipleri ve diğer bilimlerle de
ilişkisi olan bir disiplin olarak bilinir.Gerçekte pazarlama işletmecilik
konusudur ve işletmenin diğer faaliyet alanlarıyla doğrudan ilgilidir. Aynı
zamanda tüketici davranışlarıyla yakından ilgilenir. Pazarlama rekabetçi bir
ortamda müşteri istek ve ihtiyaçlarını karşılayan mal ve hizmetlerin
sağlanmasında yapılması gereken faaliyetlerin yerine getirilmesiyle ilgili bir
işletme felsefesidir. Pazarlamanın bir işletmecilik disiplini olarak yer alması
yenidir. Başta işletmeler olmak üzere insanlar pazarlama uygulamaları içinde
yer alırlar. İşletmelerde pazarlama yönetimine olan ihtiyacı kavrayabilmek için
pazarlamanın gelişimini, toplumdaki rolünü, son yıllarda pazarlama düşüncesinde
meydana gelen gelişmeleri, pazarlamayı ilgilendiren faaliyetleri ve bunların
pazarlama yönetiminde nasıl uygulandığını bilmekte yarar vardır.
Bu ünitede, pazarlamanın belirli faaliyetleri kapsayan bir süreç olduğuna ve
bugünkü konumuna gelinceye kadar hangi değişiklikleri geçirdiğine değinildi.
Pazarlama faaliyetleri birçok değişkenin etkisi altında yürütülür. Bu
değişkenlerden işletme yönetiminin denetimi altında bulunanlara "pazarlama
karması-4P", yönetimin denetleyemediği değişkenler ise "pazarlamanın
çevre koşulları" olarak adlandırılır. Pazarlama karması değişkenleri ile
çevre faktörlerinin bir arada düşünülmesi işletmeyi pazarlama sistemi olarak
ele almamızı gerektirir. İşletmeler faaliyette bulunacakları pazarlar hakkında
bilgiye ihtiyaç duyarlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder