6 Haziran 2013 Perşembe

Türkiye Sanayi Stratejisi



Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’nca hazırlanan, AB müzakere sürecindeki işletmeler ve sanayi politikası müzakere başlığının kapanış kriterleri arasında yer alan Türkiye Sanayi Stratejisi Belgesi ve Eylem Planı 2011-2014, Yüksek Planlama Kuru- lu’nun 7 Aralık 2010 tarih ve 2010/38 sayılı kararıyla onaylanmıştır. Strateji, Türk sanayisinin rekâbet edilebilirliğinin ve verimliliğinin yükseltilerek dünya ihracatın­dan daha fazla pay alan, ağırlıklı olarak yüksek katma değerli ve ileri teknolojili ürünlerin üretildiği, nitelikli işgücüne sahip ve aynı zamanda çevreye ve topluma duyarlı bir sanayi yapısına dönüşümü hızlandırmayı amaçlamaktadır.


Strateji, AB’deki sanayi politikası yaklaşımlarıyla uyumlu, Türk sanayisinin güçlü ve zayıf yönleriyle sahip olduğu fırsatlar ve karşı karşıya kaldığı tehditler sonucu oluşturulan bir politika çerçevesini içermektedir. Stratejinin vizyonu, orta ve yüksek teknolojili ürünlerde Avrasya’nın üretim üssü olarak belirlenmiştir. Orta ve yüksek teknolojili sektörlerin üretim ve ihracat içindeki ağırlığının artırılması ve düşük tek­nolojili sektörlerde katma değeri yüksek ürünlere geçilmesi stratejik hedeflerdir.


Belge’nin eylem planında yatay sanayi politikası alanları, sektörel sanayi politi­kası alanları ile uygulama, izleme ve koordinasyon başlıkları altında hedefler açık­lanmıştır. Yatay sanayi politikası alanları kapsamında yatırım ve iş ortamının iyileş­tirilmesi alanında sanayi sektöründe girişimciliğin yaygınlaştırılmasına yönelik eği­timler verilmesi ve destekler sağlanması öngörülmüştür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder